تبلیغات

آرشیو

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 53
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 80
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 66
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 12
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 18
    بازدید هفته بازدید هفته : 283
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,373
    بازدید سال بازدید سال : 19,563
    بازدید کلی بازدید کلی : 45,869

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.7.30
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

مقدمه ای بر آرایشگری


در طول تاریخ بشر، زیبایی و ظرافت کانون توجه همگان بوده است. ظاهر افراد بیشتر بیانگر شخصیت آنهاست و در تعاملات اجتماعی تاثیرگذار است. یکی از دلایل اصلی اهمیت آرایش برای افراد، پوشاندن عیوب مو و پوست و زیباتر جلوه دادن آنهاست.

شغل آرایشگاه چیست؟

Hoareka یک تکنیک و هنری است که در مورد زیباتر کردن افراد است. افزودن به معنای افزودن و بریدن به معنای تفریق است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و کوتاهی مو برای آقایان استفاده می شود. طبق برخی مطالعات، آرایشگری شادترین شغل در جهان است. البته در دراز مدت ریزش مو می تواند مشکلاتی مانند کمردرد و پا درد را تجربه کند.

آرایشگر موها را کوتاه می کند، حالت می دهد، رنگ می کند، صورت را انجام می دهد، پوست را تمیز می کند و ناخن ها را طراحی می کند. آرایشگاه مردانه مدل مو، حالت دهی و رنگ آمیزی و همچنین آرایش صورت را ارائه می دهد.

آرایشگری حرفه ای در دنیا به یک علم تبدیل شده و قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال، در مورد کوتاه کردن مو، یک آرایشگر حرفه ای و با تجربه، فرم صورت را از نظر استخوان یا بافت، نوع مو، اندازه گردن، هندسه سر و سایر گزینه ها در نظر می گیرد و سپس تصمیم بگیرید که مو چگونه باشد به اختصار .

آرایشگری اغلب یک شغل تمام وقت است. در زمان های خاصی از سال مانند تعطیلات، آرایشگران مجبورند ساعت های طولانی کار کنند، حتی در شب و روزهای تعطیل. بدیهی است افرادی که صاحب سالن ها و آرایشگاه ها هستند مسئولیت تعیین ساعات کاری را بر عهده دارند. محل کار آرایشگاه ها در آرایشگاه ها و آرایشگاه های مجزا می باشد که باید دارای شرایط خاصی بوده و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

وظایف یک آرایشگر

به عنوان یک آرایشگر جدید باید موارد زیر را انجام دهید:

به مشتریان خوش آمد بگوئید

شستن موهای مشتری

برش های نور

مطمئن شوید که وسایل کار و حوله ها تمیز و آماده هستند

سالن را تمیز و مرتب کنید

آدرس مشتری

به عنوان یک فریلنسر، باید با مشتریان در مورد نوع کاری که می خواهند صحبت کنید و مشاوره های مورد نیاز را به آنها بدهید و آنها را در مورد آخرین روش ها و مدل ها آگاه کنید. به طور کلی، کار یک سالن حرفه ای شامل موارد زیر است:

کوتاه کردن و اصلاح مو

رنگ کردن، فر کردن یا صاف کردن مو

ارائه مشاوره در مورد مشکلات پوست و مو

جراحی ابرو و چشم

آرایش، مراقبت از پوست و طراحی ناخن (در آرایشگاه های زنانه)

رعایت کامل قوانین ایمنی و بهداشتی در محل کار

تهیه ابزار و وسایل ضروری آرایشگاه

در آرایشگاه های بزرگ، آرایشگران معمولا به عنوان متخصص کار می کنند. مثلا یک آرایشگر فقط موها را کوتاه می کند و موهای رنگی دیگر. در آرایشگاه های کوچک معمولا یک یا دو آرایشگر تمام کارها را برای مشتری انجام می دهند

مهارت و دانش مورد نیاز برای آرایشگری

مهارت های عملی خوب

خلاقیت و داشتن ذوق هنری مثلا در انتخاب مدل و رنگ مو با توجه به رنگ پوست و نوع چهره آرایشگر باید بهترین ها را به مشتری ارائه دهد.

مهارت های ارتباطی عالی در جذب مشتری بسیار مهم و موثر است.

توانایی ارائه خدمات مناسب به مشتری

اخبار در مورد روندهای جدید

راه های جدید یاد بگیرید

آشنایی با مسائل بهداشتی و ایمنی

زیبایی ظاهر

نحوه اشتغال، فرصت های شغلی و بازار کار آرایشگری

این کار را می توان به طور کامل تجربه کرد و از یک معلم ماهر آموخت. اما برای آموزش حرفه ای، پس از گذراندن دوره متوسطه اول در زمینه کار و تحصیل، باید در رشته های آرایش زنانه، آرایشگری، آرایشگری و ترمیم مردانه تحصیل کنید و در صورت علاقه می توانید در همان رشته ها ادامه تحصیل دهید. در دانشگاه علمی کاربردی همچنین تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای شرکت و پس از قبولی در آزمون وزارت کار می توان در دوره های 3-4 ماهه مدرک فنی و حرفه ای مناسب را اخذ نمود. البته دوره های تخصصی دیگری نیز وجود دارد که در صورت علاقه می توانید در آنها شرکت کنید.

آرایشگری که وارد بازار کار شده است با درصدی برای صاحب آرایشگاه کار می کند و با تجربه و سرمایه لازم می تواند آرایشگاه خود را راه اندازی کند. با اینکه سرمایه کافی ندارد اما می تواند در کنار سایر آرایشگاه ها یک آرایشگاه راه اندازی کند. پس از گذراندن دوره ویژه و گرفتن مدرک مربیگری می تواند آموزشگاه آرایشگری راه اندازی کند. هزینه راه اندازی بهترین سالن زیبایی تهران می تواند زیاد باشد، اما اگر خدمات یک آرایشگاه خوب به دست مشتریان برسد، هزینه آن به سرعت از طریق درآمد پرداخت می شود.

امروزه مردم بیشتر به زیبایی و ظاهر خود اهمیت می دهند و از آنجایی که به عنوان نیاز اصلی درج شده است، بازار کار برای این شغل خوب است و می توان حدس زد که این روند در سال های آینده افزایش پیدا کند.

شخصیت ایده آل برای شغل آرایشگری

هنگام انتخاب شغل مناسب، لازم است برای هر فرد عوامل مختلفی مانند ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی و شرایط اجتماعی در نظر گرفته شود. یکی از مهم ترین عوامل، ویژگی های شخصیتی است. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیند پیچیده ای است که نیاز به تجربه و زمان دارد. البته هر فردی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، حتی افرادی که تیپ شخصیتی مشابهی دارند در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی همیشه در هر شغلی افراد موفقی با تیپ های شخصیتی متفاوت وجود دارند و به طور قطع نمی توان گفت که فقط تیپ های شخصیتی خاصی در این شغل موفق هستند. اما با توجه به تحقیقات انجام شده تیپ های شخصیتی متقاضی این شغل عموما این شغل را بیشتر دوست دارند و از رضایت شغلی بالاتری برخوردارند.


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت: 20:45

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش